Η καταχώρηση των στοιχείων των ενεργών συσκευών ηλεκτρονικής πληρωμής στο μητρώο POS είναι μια υποχρέωση των επιχειρήσεων που διαθέτουν τέτοιες συσκευές. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της διαφάνειας και της ιχνηλασιμότητας των συναλλαγών με κάρτες.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της ΑΑΔΕ της 20ης Οκτωβρίου 2023!!!, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ενεργές συσκευές POS πρέπει να καταχωρήσουν τα στοιχεία τους στο μητρώο POS μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2023. Μέσα
σε 6 εργάσιμες δηλαδή θα πρέπει όλοι εμείς οι επιχειρηματίες να
ελέγξουμε στο μητρώο της ΑΑΔΕ τι μας έχει χρεωθεί από pos και mpos και
διάφορους παρόχους ηλεκτρονικών πληρωμών.
Τα στοιχεία που πρέπει να καταχωρηθούν είναι τα εξής:
- Αριθμός μητρώου φορολογικού στοιχείου (ΑΦΜ) της επιχείρησης
- Επωνυμία επιχείρησης
- Διεύθυνση έδρας επιχείρησης
- Τηλέφωνο επικοινωνίας επιχείρησης
- Αριθμός συσκευής POS
- Τύπος συσκευής POS
- Ημερομηνία τοποθέτησης συσκευής POS
- Αριθμός τερματικού συσκευής POS
Τα στοιχεία αυτά έχουν αποσταλεί από τους παρόχους POS στις επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις που έχουν λάβει τα στοιχεία από τους παρόχους τους μπορούν να τα καταχωρήσουν στο μητρώο POS μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ.
Η διαδικασία καταχώρησης των στοιχείων στο μητρώο POS είναι η εξής:
- Είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ με τους κωδικούς Taxisnet
- Επιλογή της υπηρεσίας "Δήλωση στοιχείων POS"
- Συμπλήρωση των απαιτούμενων στοιχείων
- Υποβολή της δήλωσης
Σε περίπτωση που τα στοιχεία που έχουν αποσταλεί από τους παρόχους POS είναι λανθασμένα ή ελλιπή, οι επιχειρήσεις μπορούν να τα διορθώσουν ή να τα συμπληρώσουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.
Οι επιχειρήσεις που δεν συμμορφωθούν με την υποχρέωση καταχώρησης των στοιχείων των ενεργών συσκευών POS στο μητρώο POS θα επιβαρυνθούν με πρόστιμο από 1.000 έως 10.000 ευρώ.
Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα στην καταχώρηση των στοιχείων των ενεργών συσκευών POS στο μητρώο POS, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ΑΑΔΕ για βοήθεια.
Οδηγίες καταχώρησης στοιχείων POS
Για να καταχωρήσετε τα στοιχεία των ενεργών συσκευών POS στο μητρώο POS, ακολουθήστε τα εξής βήματα:
- Συνδεθείτε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ με τους κωδικούς Taxisnet.
- Επιλέξτε την υπηρεσία "Δήλωση στοιχείων POS".
- Στη σελίδα "Δήλωση στοιχείων POS", συμπληρώστε τα ακόλουθα πεδία:
- Αριθμός μητρώου φορολογικού στοιχείου (ΑΦΜ) της επιχείρησης
- Επωνυμία επιχείρησης
- Διεύθυνση έδρας επιχείρησης
- Τηλέφωνο επικοινωνίας επιχείρησης
- Αριθμός συσκευής POS
- Τύπος συσκευής POS
- Ημερομηνία τοποθέτησης συσκευής POS
- Αριθμός τερματικού συσκευής POS
- Ελέγξτε τα στοιχεία που έχετε συμπληρώσει και, εάν είναι ορθά, κάντε κλικ στο κουμπί "Υποβολή".
Η δήλωση θα υποβληθεί επιτυχώς και θα λάβετε ένα μήνυμα επιβεβαίωσης.
Σημείωση: Εάν τα στοιχεία που έχουν αποσταλεί από τον πάροχο POS είναι λανθασμένα ή ελλιπή, μπορείτε να τα διορθώσετε ή να τα συμπληρώσετε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Για να το κάνετε αυτό, ακολουθήστε τα εξής βήματα:
- Επιλέξτε την υπηρεσία "Δήλωση στοιχείων POS".
- Στη σελίδα "Δήλωση στοιχείων POS", πληκτρολογήστε τον ΑΦΜ της επιχείρησης και κάντε κλικ στο κουμπί "Αναζήτηση".
- Επιλέξτε τη συσκευή POS για την οποία θέλετε να διορθώσετε ή να συμπληρώσετε τα στοιχεία και κάντε κλικ στο κουμπί "Επεξεργασία".
- Κάντε τις απαραίτητες διορθώσεις ή συμπληρώσεις και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στο κουμπί "Αποθήκευση".
- Ελέγξτε τα στοιχεία που έχετε διορθώσει ή συμπληρώσει και, εάν είναι ορθά, κάντε κλικ στο κουμπί "Υποβολή".